Mobil-pakker – find det abonnement der passer til dig

Det ikke ualmindeligt at være kunde hos det samme teleselskab igennem rigtig mange år! Hvis folk er nogenlunde tilfredse med ydelserne de får, skifter de sjældent. En af grundene er, at mange synes det virker uoverskueligt at skulle skifte. De er i tvivl om hvorvidt de kan beholde deres telefonnummer, og om de kommer til at have en overlappende periode hvor de skal betale for to abonnementer – det gamle og nye. Det taget i betragtning, er det forståeligt at man holder sig til noget der virker. Samtidig er det også helt fair at spørge sig selv om det virker, og om der er noget andet der kunne være bedre. For så svært er det faktisk ikke at skifte abonnement. Endvidere er det super vigtigt, at vælge et godt abonnement og et godt selskab, for der er som sagt stor chance for, at du bliver hængende der hvor du opretter dig. Der findes i dag vildt mange teleselskaber, der hver især tilbyder en række af forskellige mobilpakker. Derfor er det super uoverskueligt at vælge, og mange forfalder til det første og bedste, mest prangende tilbud de falder over. Og alt for mange glemmer at læse det med småt – eksempelvis hvad de betaler hvis de overskrider det månedlige maks for tale og data – her er der rigtig mange der får en kæmpe regning fordi selskabets takster er skyhøje. Før du vælger kan du overveje følgende fem punkter. Så er du bedre rustet til at tage et valg der har betydning langt frem i dit liv (hvis du altså beholder det samme abonnement). Se mere på mobilpakke.dk

 

 

  • Find ind til dine behov – Det er meget bedre og mere smart at klargøre dine behov før du begynder at tjekke de mange lokkende tilbud ud. Så undgår du at blive forført til at vælge et abonnement du egentlig ikke har brug for, men som bare lyder mega fedt. Spørgsmål du kan stille dig selv for at blive mere klar over hvad du har brug for er blandt andet: Hvor meget taler jeg i telefon? Hvor meget data har jeg brug for? Rejser jeg ofte? Hvor i landet befinder jeg mig, og hvilken dækning er her? Hvor mange penge kan og vil jeg bruge på mobilabonnement?

 

 

  • Mobilpakke og livsstil – Har du nogle mærkesager du går op i? Giver det mening for dig, at vælge et selskab som har en bæredygtig eller politisk vinkel på deres tilbud og virksomhedsstruktur? Der findes gode teleselskaber som vil mere end økonomisk profit – eksempelvis støtte velgørende formål med deres overskud. Overvej om det er noget der er vigtigt for dig, før du vælger selskab. Som sagt kommer du til at betale mange penge til virksomheden, så hvorfor ikke vælge et som giver mening for dig.

 

 

  • Prissammenligninger  – For at skabe dig et overblik over de mange tilbud og firmaer kan du anvende en online prissammenligner. Det gør processen meget nemmere for dig, fordi du nemt kan søge og finde blandt de mange tilbud.

 

 

  • Kontakt – Når du har været igennem de første tre punkter kan du overveje at tage kontakt til nogle forskellige teleselskaber og forhøre dig om deres abonnementer.

 

Bonusinfo: Telefonmaster – I Danmark er der fire selskaber med telefonmaster: Telenor, 3-mobil, TDC og Telia. Det som alle selskaber, også dem uden master, har til fælles er, at de er koblet op på et af de fire netværker. De selskaber der ikke har deres egen mast må købe sig ind på en af de fire master. Det betyder, at når man leder efter telefonselskaber og godt signal, spiller det en rolle hvilken mast firmaet benytter sig af – vælger du et af de teleselskaber der ikke har sin egen mast, kan du forhøre dig om hvilken mast de er bundet op på, for derved at vide hvilke geografiske områder de dækker.